Skalnik

Skalnik - szczyt

Tym wpisem rozpoczynamy naszą przygodę z klubem Zdobywcy Korony Gór Polski. To świetna okazja na fajne spędzenie czasu wolnego samemu, we dwoje czy z dzieciakami, a do tego pretekst do poznawania naszego pięknego krajobrazu. Na początek pojechaliśmy zdobyć Skalnik leżący w Sudetach Zachodnich w Rudawach Janowickich (945m n.p.m.). Ze względu na dzieci wybraliśmy najkrótsze podejście, które okazało się wcale nie takie łatwe 😉 Samochód najlepiej zostawić na parkingu leśnym znajdującym się na Przełęczy pod Średnicą przy ulicy Wojska Polskiego vis a vis szlaku na Skalnik. Parking jest niestrzeżony, ale my bez obaw zaparkowaliśmy tam samochód. Szczególnie, że nie byliśmy jedyni.

Oznakowanie szlaku na Skalnik
skalnik

Na szczyt Skalnika mamy do przejścia niecałe 4km. Początkowo szlak prowadzi drogą asfaltowa, a następnie po około 1,3km przechodzi w typową leśną drogę. Mimo, że droga nie jest długa to dotarcie na szczyt zajmuje nam około 1,5h. Tutaj czas zwalnia i można delektować się ciszą i spokojem.

przystanek w drodze na Skalnik

Dochodzimy do rozwidlenia przy którym kończy się droga asfaltowa. Tutaj znajduje się coś jakby pętla i odbicie drogi w prawo. My kierujemy się prosto drogą leśną mijając miejsce do biesiadowania i odpoczynku. Zaczynamy wędrowanie lasem w ciszy i spokoju.

Droga na Skalnik

Po drodze mijamy całkiem sporo osób wędrujących tak jak my. Co nas cieszy osoby te znają tradycję pozdrawiania się na szlaku 🙂

Po dojściu na szczyt lekkie rozczarowanie. Tabliczka jest, ale brak widoku. Nie byliśmy jedyni, którzy tak się dali nabrać. Kawałek wcześniej przed tabliczką Skalnik znajduje się odbicie w lewo do punktu widokowego do którego prowadzą specjalne schody. Warto je odszukać bo widok jednak jest i to przepiękny.

Skalnik

A dla zbierających pieczątki do “Korony Gór Polski”, znajduje się specjalna skrzynka na wysokoście tablicy z oznaczeniem szczytu. Szukajcie, a znajdziecie 😉 W galerii poniżej możecie zobaczyć zdjęcia jakie udało nam się wykonać i poczuć odrobinę ten klimat.