Chełmiec

Tym razem wybraliśmy się na zdobycie szczytu Chełmiec, który wchodzi w skład masywu Chełmiec będącego częścią Gór Wałbrzyskich (Sudety Środkowe). To piąty co do wysokości szczyt jaki musimy zdobyć w ramach Korony Gór Polskich.

Samochód zaparkowaliśmy na szutrowej drodze Hugo Kołłątaja odchodzącej od ulicy Wincentego Witosa. Nie byliśmy jedyni więc uznaliśmy, że miejsce jest ok.

Poniższe zdjęcie pokazuje widok od strony z której dojedziecie samochodem. Na dole przy tym czerwonym budynku stoją samochody i tutaj właśnie możecie zaparkować.

start na chełmiec

Szlak zaczyna się na końcu drogi i odrazu wchodzicie w las. Nasza “wspinaczka” wiodła szlakiem niebieskim. Prawdę mówić nie należy on do najładniejszych. Mieliśmy trochę wrażenie jakbyśmy szli na dziko 😀 Ale może to i jego urok? Kto wie.

początkowe podejście na chełmiec

My poszliśmy w prawo przez łąkę. Szlak i wejście do lasu zaczyna się właśnie po prawej stronie na skos.

podgórza góry chełmiec
droga na chełmiec

A to już początek szlaku. Tak jak pisaliśmy, początkowo jest dość stromy, ale później zrobi się bardziej płasko.

Na szlaku w początkowej fazie nikogo nie spotkaliśmy. Naprawdę była cisza i spokój. To z pewnością duża zaleta tego szlaku. Chyba nie jest zbytnio uczęszczany.

W pewnym momencie wyjdziecie na skrzyżowanie dróg leśnych. Nasz szlak spotyka się z pozostałymi, a my kierujemy się prosto na coraz to szersze ścieżki.

Tutaj też dołączamy do Drogi Krzyżowej Górniczego Trudu i mijamy kolejne stacje. Jeżeli chcecie poczytać więcej o tym to zapraszamy na stronę tutaj.

Po drodze nie mijamy żadnych ciekawszych miejsc. W zasadzie po dłuższej wędrówce docieramy na szczyt szeroką drogą szutrową, którą dojeżdżają samochody… prawdę mówiąc to trochę odbiera uroku tej wyprawy, ale co zrobi.

Na szczycie znajduje się wieża na którą po uiszczeniu drobnej opłaty można wejść i podziwiać widoki. Warto wydać te parę złotych 😀

Tutaj podbijamy u Pana wszelkie książeczki KGP czy PTTK.

wieża na górze chełmiec

4 Replies to “Chełmiec”

1. Dwie uwagi.
    1. Teraz wieża jest już chyba za darmo (przynajmniej takie są opisy i tak było jak byliśmy tam w sierpniu 2020).
    2. Jak ktoś chce ciekawsze podejścia to można wejść a) szlak zielony (prawie pionowe podejście przez zarośla), b) od strony Małego Chełmca, a wcześniej od strony stadniny (przez pole, bez szlaku, nawet chwilami bez drogi).

1. Tomek, dzięki za informacje i podpowiedzi. Na pewno się przydadzą na przyszłość.

2. Mieliście szczęście, że było otwarte, przeważnie widać pieczątkę przez okno ale nie można jej użyć bo zamknięte.

1. Hehehe no to faktycznie mieliśmy szczęście. Najwyżej byśmy wrócili i spróbowali następnym razem 😉